Pages

Thursday 29 January 2015

Tahun 2015 tahun untuk cabar diri...

Assalamualaikum WBT...

Sepatutnya 01 Januari 2015 lagi wani kena update blog tetapi tak tahu lah kenapa tidak berkesempatan hari itu...

Tapi tidak mengapa, dah berkesempatan ni kita tapi je lah kan...hehehe..

Kenapa wani sebut tahun 2015 tahun mencabar..? Wani rasa tahun 2015 mencabar untuk diri wani sebab wani tengah duk cabar diri sendiri untuk jadi lagi baik dari tahun2 sebelum ini... Banyak yang perlu wani perbaiki dan perbetulkan sebab wani ini hanya insan yang biasa... Manusia ni banyak kelemahan tetapi mereka boleh belajar untuk memperbaiki diri untuk jadi lebih baik..

Ada beberapa perkara yang wani nak cabar diri sendiri. Antaranya ialah:


1. Solat diawal waktu.

    Wani sekarang tengah berusaha dan berusaha untuk push diri sendiri untuk solat diawal waktu... Selama ni wani solat ikut suka hati jer...kadang2 awal kadang tengah2 dan kadang2 lambat...ada juga sampai nak abis waktu dah baru nak solat... Masa tu solat ikut dan jer... Bila fikir2 balik apa sebenarnya tujuan kita diciptakan kat dunia ni melainkan untuk beribadah kepada Allah SWT. Jadi, push yourself, Wani!!!!

Apabila solat kita teratur je waktunya, semua urusan kita ajar jadi teratur juga.. Itu yang wani nak cari untuk tahun 2015 ini. 

2. Businesswoman

Lagi satu pekara yang wani nak cabar diri ialah nak jadi businesswoman yang berjaya.. Walaupun wani sekarang bekerja sepunh masa tetapi tak salah kan kita nak cari extra income...kan..~_^

Kali ini wani nak serius untuk menjana pendapatan sendiri.. Sebab wani nak sangat jadi 'Freedom'...... In shaa Allah akan tercapai suatu hari nanti... Doakan wani yer korang...^_^

Ingin sentiasa ceria, in shaa Allah...^_^

Sekian sahaja untuk entri Azam 2015 ni.. hehe..  Buat masa ni dua dulu lah yer... 

Salam Kasih dan Sayang


~SS~

No comments:

Post a Comment

: Sila tinggalkan komen anda ~ Terima Kasih :