Pages

Thursday 29 January 2015

Blog pada mata saya

Assalamualaikum WBT...

Apa itu blog? Perkara pertama yang muncul dalam fikiran wani, blog ialah kedai alam maya. Kenapa Kedai Alam Maya....? Sebab melalui blog kita boleh jual macam2...kan..

Kalau kita tak jual pun, banyak informasi yang boleh kita kongsi untuk panduan sesiapa yang perlukan maklumat. Jadi selain jual barangan, perkongsian informasi jadi trend orang yang mempunyai blog ni.

Atas inisiatif untuk kongsi tips2 yang berguna dan pengalaman hidup (kononnya...hehe), baru2 ni wani dan kawan wani, (Fatirah namanya...) join kelas asas untuk buat blog di FaizWorld Training Centre di kawasan Bangi, Selangor D.E.

Kelas ni memang best dan banyak input boleh wani dapat untuk faham dan tahu tentang blog.. Untuk orang yang baru macam wani ni, kelas ni memang banyak membantu create blog sendiri.

buat blog, orang baru
Blog saya

Haha...atas ni blog yang wani...masa ni belum siap edit lagi... Tengah edit apa yang patut..hehe

blog, buat blog
Fatirah

Wani..(^_^)

Haha ni pula konon2 fokus siapkan blog... sampai terngaga dua2 orang nak cuba benda baru masa belajar buat blog ni..

Apa-apa pun bagi wani selagi boleh belajar benda baru, belajarlah.. Lagipun agama kita agama Islam menuntut kita untuk belajar seperti sabda Nabi Muhammad SAW,  tuntutlah ilmu dari buaian hinggalah ke liang lahad. 

Sampai di sini dahulu untuk entri kali ini... Harap sangat wani dapat apply apa yang wani belajar di kelas blog di sini...(^_^)

Salam Kasih dan Sayang


~SyazwaniSobri (SS)~

No comments:

Post a Comment

: Sila tinggalkan komen anda ~ Terima Kasih :